2009-04-10

Långfredag...

O detta hittade jag om just detta...

Långfredagen firas i kristen tradition till minne av Jesu korsfästelse och död på Golgata. Firandet av långfredagen började i Jerusalem under 300-talet på initiativ av biskop Kyrillos av Jerusalem. I Norden blev långfredagen helgdag på 1600-talet.

På långfredagen firas ofta
korsvägsandakt till minne av Jesu lidande. Gudstjänsten är ofta förlagd till klockan tre på eftermiddagen då det var vid den tidpunkten Jesus dog (den nionde timmen). På kvällen kan gravandakt firas.

Attans mycket Jesus här ju, ja ja det e ju en Kristen högtid ju, bland bara inte in mig i det! Jag har varit där o tassat o det var verkligen inte för mig det, fy tusan så glad att jag hittade där i från igen, o tillbaka till mig själv.

Nu har jag inte tid med detta mer, ska träffa min mysiga biker snart igen, han stack bara hem för att byta kläder o duscha, naturligtvis nannade han här i natt, o det blev väl inte såååå mycket sova av....underbart, underbart, underbart!

Pooss Haj!

1 kommentar:

  1. Hoppas du får en super härlig påslhelg snäckan. kramar i massor.

    SvaraRadera