2009-04-13

Annandag påsk...

Ja då har vi ju denna mysiga dag ju, o den e bara mysig för att man just e ledig o att den infaller på en måndag denna veckan, nice....

Annandag påsk är inom kristendom dagen efter påskdagen. Har som ämne "Möte med den uppståndne". Tidigare innehöll hela veckan efter påsk icke-religiösa festligheter, vilket under 1800-talet minskades ner till en dag.

Då har man äntligen vaknat efter en skön sömn. Var ju ute i Ekeby o grillade o träffade min gikers vänner, o snacka om att det var trevligt. Så mycket som jag skrattade igår, det var längesen jag gjorde det, jag hade riktigt ont i magen i bland o tårarna rann....underbart kul var det. Sen var det ju go mat oxo o det var ju inte heller fel o sen sällskapet ska man ju inte prata om, vilka underbara människor. Trevliga o farmför allt roliga, dom har lika sjuk humor som jag o min biker, o det e ju bara underbart.

Som jag skrev innan jag grät så kul jag hade. Dom e ju bikers dom med så det e ju inga svennson typer precis, o det e jag glad för. Vill ju inte skriva för mycket men underbara människor e det i alla fall o jag hoppas att vi ska ut till dom fler gånger, jag kommer i alla fall att träffa tjejen antagligen nu i veckan om allt vill sig rätt, mer säger jag inte just nu.

Nu ska jag snart hoppa in i duchen, eller så ska jag sätta mig på min balkong o sola lite, vilket jag tror det kommer att bli...hhihihih...man måste ju hålla uppe färgen man fått nu...

Hoppas ni får en mysig dag för det ska jag ha i alla fall.

Poss Haj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar