2009-03-26

Nymåne...

Ju mer månen halkar efter solen i deras kapplöpning, desto mer av solljuset faller på den del av månen som vi kan se. Den ökande eftersläpningen gör också att månen syns under en allt större del av kvällen och natten innan den går ner. En vecka efter nymåne är månen halv, och efter två veckor (lite drygt) är det fullmåne. Då är sol och måne så långt ifrån varandra som de kan komma. Det betyder att månen går upp när solen går ner, och att den är uppe hela natten.

Ni som känner mig vet att jag påverkas en hel del av just månen, o just i natt så e det ny måne o det e inte alls kul. Nu ett par dagar har det kommit den ena efter den andra negativa sak i mitt liv, vad ska vi inte gå in på, men en hel del saker tyvärr.

Men snart så vänder det o då är månen på väg tillbaka till oss igen o då blir allt bra, tror nog jag ska göra några spells nu när det vänt. Behöver lite hjälp med en del saker.......hihihihi.

Så nu ska jag kasta mig i soffan o vänta snällt på att min biker kommer att ringa, ska bli så nice o få prata med honom, längtar faktiskt efter det. Har gått o tänkt på honom hela dagen o det känn så otroligt bra.......

Ha en bra natt o sov sött

Poss Haj!

2 kommentarer:

  1. Usch gumman inget kul när det är så ju. Hoppas allt är bra imorgon. Är hos T nu och ska sova. Hörs imorgon puss puss.

    SvaraRadera
  2. Hej lilla du, biker här, fin sida eller vad man nu säger o kul läsning, sov nu gott så hörs vi imorgon eller om allt går bra så syns vi puss på dig.....

    SvaraRadera